Måndag

Känns som veckorna bara består av måndagar och även en del söndagar, svårt att fatta vart tiden tar vägen. Har iaf haft en mysig helg även om den gick på tok för fort. I fredags när David var på julbord åkte jag, Alice och min bror till morfar där mamma och Göran också va. Vi gjorde paj och myste, är så glad att morfar får uppleva sitt barnbarnsbarn! Sen åkte jag och Jocke hem till oss och slappade och åt pepparkaksdeg ;) På tal om pepparkakor så är jag sugen på att baka det nåndag kanske t.o.m göra en egen deg, det har jag aldrig gjort själv innan så skulle va kul att testa. Får se vad tiden räcker till bara, finns ju en liten buse här hemma som styr en del ;)  Jaja, ett sidospår bara! På lördag var det iaf dags för det årliga julbordet med familjen, precis som förra året var vi på Åsundsholm. Det var jättemysigt och maten var bara såå god! Innan julbordet var det luciatåg och Alice sov sig igenom hela tillställningen, duktig flicka! På julbordet skötte hon sig också bra och skrek bara lite för att de andra gästerna skulle veta att hon var där med. När vi var klara på Åsundsholm åkte vi hem till mamma och Göran och var nog där till efter ett på natten. Vi hade en toppenkväll helt enkelt. Igår var vi bara hemma och gjorde inte så mycket, tvättade och slöade i soffan. Mina hormoner är verkligen upp och ner och ibland så är det riktigt svårt att styra över humöret, så började dagen mindre bra men avslutade den desto bättre med mys i soffan.
Funderat en del om det här kring familjeliv. Mina föräldrar är skilda och har vart sen jag var ca. 4-5 år. När jag var liten önskade jag alltid att de skulle va ihop och att vi skulle va en familj på det viset. Men nu är jag så tacksam att det inte är så, för har fått en massa underbara bonusföräldrar, bonussyskon + respektive (både på mammas och pappas sida) som jag kanske inte skulle ha träffat annars. Ni är underbara allihop ♥ Och att Alice sedan har fått en liten "lillkusin" känns också underbart.. Ska bli kul att se de två godingarna leka ihop och växa upp, och förhoppningsvis kommer det fler barn sen ;)
Lite bilder från helgens bravader...
David, Göran och Emma


Alice och mormor


Gott med mat


Malin och Björn


Jocke


Alice myser i vagnen


Mina älsklingar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0