Envishet

Fattat inte hur någon som är så liten kan vara SÅ bestämd, Alice är snart 6 månader och vet precis vad hon vill. Älskar henne över allt annat men när man har så ont i huvudet så man nästan kräks så är det inte så roligt, tur att jag har David. Just nu kämpar han i sovrummet med att få henne och ta flaskan med ersättning, låter som det går sådär, får väl amma henne hela livet och aldrig mer sova på nätterna. Har inte sovit på 6 månader och innan det sov jag dåligt pga graviditeten, känner att det börjar ta på mig nu. Om hon bara ville ta flaskan kunde ju nån avlasta mig nångång men så länge hon vägrar så går ju inte det. Känns som varenda inlägg handlar om mina sömnproblem nu, sorry ;) Som tur är så möts man ändå av en glad dotter varje morgon och man glömmer allt det jobbiga för en stund! <3


Kommentarer
Postat av: Majo

Kämpa på! Vi kämpade också länge med flaska när Elias var sex månader, han hatade den. Vi provade olika flaskor och nappar, till slut tog han NAM flaskan, precis som hans nappar. Jag slutade med att amma honom på dagarna, fick bara på natten i början. Ersättningen hatade han, så vi började med välling istället och gav han mat och gröt på dagarna. Till slut släppte det och nu älskar han sin kvällsvälling. Det var mysigt att amma tyckte jag men vid sex månader räckte det, han åt såpass bra och så kunde någon annan ha honom också och jag kunde vara lite mer själv...

2012-04-22 @ 09:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0