Kamp

Alice och jag har fått ovanan att hon alltid somnar vid bröstet och det är jättesvårt att få henne att somna utan. Men om jag någonsin ska kunna vara borta en kväll så är det dags att ändra på det nu. Dessutom är hon snart ett halvår och det är dags att vi skärper till oss med rutiner hit och dit. Nu sover hon iallafall i sin säng och hon somnade utan att ammas, samma gjorde hon igår kväll. Visst har det varit gnälligt men vi klara det genom att jag stod jämte sängen och strök hennes huvud och sjöng, efter en stund flyttade jag mig så hon inte såg mig men sjöng fortfarande, efter en stund slutade jag och då sov hon. 1-0 till mig! Läste att det är viktigt att barnet kan somna själv för att det ska kunna somna om själv när det vaknar på natten, det kan ju behövas i vårt fall då Alice vaknar och inte får ro förrän hon får komma upp och "snutta". Har förstått att hon nog inte är hungrig (varje gång) utan bara behöver det för att somna om, tyvärr räcket det inte med nappen då...än iaf! :) Sen har vi pratat ihop oss om lite nya kvällsrutiner så nu ska det bli ordning här :) Tror att hel lilla familjen kommer må bra av detta!

Ska åka i väg och träna när mamma kommer hit efter 12. Just nu känner jag mig laddad till skillnad från igår. Är mest orolig för att jag inte ska komma ihåg hur man ställer in maskinerna, haha så töntig jag är. Typiskt mig att oroa mig för sånt, är ju bara att fråga om man inte fattar! :)

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0